Flexicontent Content Type after automatic translation ?

More
6 years 2 months ago #71331 by oroxo
Hello,

i tried to use JA Multilingual but after automatic translation my items aren’t assign to the respective content types created by Flexicontent.
where can the problem come from? and how can i correct this in Content Type configuration or parameters

should i use « allow or reroute or redirect FC item » on type parameters to assign each item in right type after translation ?

or should i duplicate all content types for each language?

Thanks for your help…

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #71332 by micker
1 the problem is in ja multilangue you need to post in they forum
2 we didn't have a batch option for type assigment you need need to edit you content
3 the rerouting option is only for mixe joomla article and flexicontent content for front end rooting
4 no you didn't have to duplicate all type you can use Joomla string translation

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #71342 by oroxo
Salut micker,
c’est donc un problème important pour passer un site Flexicontent en multilingue, puisque chaque item dépend du type de contenu. Lors de la traduction automatique JA Multilingual me propose d’affecter tous mes items à un type unique … dès lors tous les contenus disparaissent.
Alors comment passer un site créé par Flexicontent en multilingue si chaque configuration de types de contenu n’est pas respectée. Comment faire?
La parade serait éventuellement d’affecter un même item à 2 catégories de langues différentes… mais est-ce possible avec FC ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #71343 by micker
... je me repete c'est un soucis de ja multilangue
si tu fais un site multilangue avec la fonction native tout fonctionne ce site est un exemple
com3elles.biz/jdays2017/
ce que je te conseille c'est de traduire tout sauf les contenus avec ja multilangue ou de leur demander de régler le soucis

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #71346 by oroxo
j'ai bien compris, mais je les ai contacté et selon le moderateur, le soucis proviendrait des paramètres des types de contenu créés par Flexicontent...???
alors je me demandais s'il est possible avec FC d'affecter un même item en langues toutes à 2 catégories de langues différentes FR + ENG

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 2 months ago #71347 by micker
=> l'adresse du message de ja multilangue ? car en mode natif tout roule
=> desoler je comprend le coup de 2 catégories

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.302 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline