Champ Google Map de la nouvelle version Flexicontent 3.0.10

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #59836 by alain_grach
Bonjour,
Je viens de faire la mise à jour 3.4.8 de Flexicontent.
Dans mes item j'ai un champ international adress/googlemaps.
Depuis cette mise à jour, j'ai perdu les informations textuelles de ce champs (l'adresse à représenter), il ne reste que les valeurs latitude et longitude, et la localisation sur la carte est correcte.
En outre quand je cherche l'adresse "Place de la Concorde Paris France", cette adresse n'est pas trouvée (alors qu'elle l'est sur le site Google Map) et le champ me propose à la place "Pont de la Concorde Paris France". J'ai ainsi plusieurs adresses qui ne sont pas trouvées par ce champ (par exemple Pont Neuf Paris France m'indique le métro Pont Neuf et pas le pont comme sur le site Google Map).
Je précise que ma version précédente reconnaissait bien ces adresses.

Trnslation Google :
Hello,
I just made the 3.4.8 update Flexicontent.
In my item I have an international scope adress / googlemaps.
Since this update, I lost the textual information in this field (the address to represent), leaving only the latitude and longitude values, and location on the map is correct.
Also when I look for the address "Place de la Concorde Paris France", the address is not found (as she is on the Google Map website) and immediately offered me instead "Le pont de la Concorde Paris France ". I and several addresses that are not found in this field (for example "Pont Neuf Paris France" shows me the metro Pont Neuf instead the bridge and not like on the Google Map site).
I said that my previous version well recognized these addresses.
Attachments:
Last edit: 8 years 9 months ago by ggppdk.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #59839 by micker
hello
merci de passé en 3.0.10 et me faire ton retour

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #59840 by alain_grach
Bonjour,

Euhhh oui, petite erreur sur le numéro de version. 3.4.8 est la version de Joomla. L'heure tardive sans doute...
J'étais en Flexicontent 3.08 et je suis passé en 3.0.10.
C'est bien cette dernière version qui pose problème.
Je précise que c'est du coté administration que je rencontre ce problème.
Une autre adresse introuvable : Jardin du Luxembourg Paris France.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #59845 by micker
bizarre .. verifie ne pas avoir de conflict javascript via la console svp

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #59858 by ggppdk
Hello

there are parameters to configure the address International field

Did you try thse parameters, to see of the parameters achieves the desired result ?

-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

More
8 years 9 months ago #59867 by alain_grach
Bonjour,

Quand je changes les paramètres du champs adresse International, onglet "edition" -> "Form settings" -> "Adress edit mode" -> "Formated mode"
Je retrouve bien les informations texte d'adresses sauvées dans la version 3.0.8
Donc, ce point est réglé.

Par contre il y a toujours des adresses que je ne peux pas trouver. Par exemple, si je tape "Jardin du Luxembourg Paris France" dans le champ "Search adress" il ne trouve pas cette adresse (qui fonctionne dans le site Google Maps. Et si je tape cette adresse dans les champs "Street adress", "city" et "Country", je ne peux pas chercher cette adresse, car il n'y a plus de bouton "Geolocate" comme dans la version 3.0.8.
Est-ce que quelqu'un pourrait vérifier qu'il trouve bien l'adresse "Jardin du Luxembourg Paris France" dans un champs International adress ?
Merci

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.299 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline