Affectation du'un type à une catégorie par défaut

More
5 years 4 weeks ago - 5 years 4 weeks ago #76196 by zarzon56640
Bonjour,
Je permet la contribution à un groupe d'utilisateurs à une catégorie spécifique sur mon site experiences.peche-mer-bretagne-sud.fr/partagez-vos-experiences
Lors de la proposition d'un nouvel article, le type affecté à cette catégorie n'est pas sélectionné par défaut ce qui oblige l'éditeur à sélectionner le bon type ( participation dans mon cas ) avec le risque de sélectionner un autre type et l'obligation de valider par le bouton "changer le type" ce qui n'est pas pratique et obligatoire pour éditer.
Existe-il une solution ou un régllage que je ne connait pas ?
Merci d'avance pour votre solution
Attachments:
Last edit: 5 years 4 weeks ago by zarzon56640.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 weeks ago #76197 by micker
hello
tu as plusieur solution
1 les ACL
2 dans le type tu peus restreindre les catégories disponible + mettre une catégorie par defaut
onglet rédaction
=> catégorie principale > defaut categorie
3 tu créer un lien de menu vers la soumission des contenu flexi puis tu régles le type et la catégorie par défaut puis dans ta catégorie tu peus lié le bouton d'ajout à ce lien de menu => il héritera des réglages

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 weeks ago #76199 by zarzon56640
Ok merci pour ces propositions, je vais tester les solutions 2 et 3 car la 1 je ne maitrise pas sauf s'il est possible d'avoir une petite explication ?
En attendant merci pour la réponse rapide.
Cordialement,
SC

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 weeks ago #76202 by micker
pour le 1 c'est use de joomla il faut créer un groupe d'utilisateur et leur donner les accès à l'ajout de contenus pour certaine catégorie et pas d'autres

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 weeks ago - 5 years 4 weeks ago #76208 by ggppdk
Hello

i guess you have already went to type configuration and selected categories allowed for a type


then

1. you can create submit menu items (new item form menu items) that have the type pre-selected
2. in category configuration you can select the ADD button to use the menu item that you have created

select the menu item that you have created inside category configuration at
Display Tab / Header Tab / Buttons Tab
then section "Page buttons" , sub-section "Add new item"


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...
Last edit: 5 years 4 weeks ago by ggppdk.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 weeks ago #76209 by zarzon56640
J'ai bien créé un groupe utilisateur ( gpt parent enregistré) et autorisé via la catégorie l'autorisation de créer d’où ma question.Est-ce à un autre endroit que l'on autorise?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.310 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline