Création d'article en frontage et choix des niveaux d'accès

More
9 years 7 months ago #53437 by carabao
bonjour

Je découvre depuis hier, votre superbe composant dont les paramètres me semblent infiniment plus nombreux que ceux du composant d’origine de joomla 3.4.1.

Mais je me heurte au même problème que lorsque j'utilise le composant d'origine pour les articles.

Quelques précisions:

J'aimerai que lors de l'édition/création d'un article en frontpage, l’utilisateur (du groupe comité) puisse choisir certains niveau d'accès pour cet article, tels que conducteur, affiliés, délégués,comités

Pour clarifié mes propos, voici les groupes et les accès que j'ai créés
groupe enregistré
avec les sous groupes:
- groupe conducteur --> accès conducteur
- groupe affiliés --> accès affiliés
- groupe délégué --> accès délégués
- groupe comité --> accès comité

l'accès conducteur à comme groupe enregistré, conducteur
accès affiliés à comme groupe enregistré, conducteur, affiliés
accès délégués à comme groupe enregistré, conducteur, affiliés, délégués
accès comité à comme groupe enregistré, conducteur, affiliés, délégués, et comité

J'ai créé deux catégories d'article "communiqués" avec accès public de langue française et une autre "persbericht" avec accès public de langue néerlandaise.

Donc j'aimerai que le groupe comité avec accès comité puisse créer des articles dans la catégorie "communiqués" ou persbericht (ça c'est réglé) mais qu'il puisse choisir entre un des 4 accès indiqués plus haut (accès conducteur, affiliés, délégués, et comité) pour les articles .

Et toujours en mode création en frontpage:
Concernant la langue (vu que mon site à deux langues), peut-on associer automatiquement le choix fait pour la catégorie (communiqué ou persbericht) par l'utilisateur aux langues associées respectives. Il serait illogique de pourvoir enregistrer un texte français dans la catégorie persbericht (néerlandaise)

Voilà, j'espère que c'est assez clair.

Merci beaucoup de m'avoir lu.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 7 months ago #53448 by ggppdk
Hello

it is a little difficult reading translation of long posts,

if your english is good please post it in English and i will try to answer you,

otherwise i will try to answer you by reading the translation,

if your posting is "configuring my website" question,
then please note, it is not always to take time to answer such questions in detail

Regards

-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

More
9 years 7 months ago #53449 by carabao
Good morning

I discovered yesterday, a superb component whose parameters seem infinitely more more complete than those of the original component joomla 3.4.1.

But I encounter the same problem when I use the original component for the items.

Some details:

I would like that when editing / creating a frontpage article, the user ("comittee" group) could choose some level of access to this article, such as "driver", "affiliated", "Executive", "Committee".

To clarify my point, here's groups and access I've created
registered group
with sub-groups:
- Driver's Package -> Driver access
- Affiliated group -> Affiliate Access
- Executive Group -> Executive access
- Committee group -> Comittee Access

Driver access as a registered group: driver
affiliates access as a registered group, driver, affiliates
Executive access as registered group, driver, affiliates, Executives.
Committee access as a registered group, driver, affiliates, executive and committee

I created two categories of article "communicated" with French-language public access and another "communicated-2" Public Access with Dutch language.

So I would like the committee group with access committee to create articles in the "communicated" or "communicated-2" (it is good), but it can choose between one of four access mentioned above (driver access, affiliates, delegates and committee) for the items. Changing the access is only possible for a supersuser not for my member level with "the Committee"

And always in fashion creation in frontpage:
About language (since my site both), can we automatically associate the choice made for the category (communicated or communicated-2) user associated with the respective languages. It would be illogical to provide record a French text in the "communicated-2" category (Dutch)

Well, I hope that's clear enough.

Thank you very much for reading my bad english

More
9 years 7 months ago #53450 by micker
quasiment tout est possible .. il faut que tu te battes avec les acl de joomla (ce n'ai pas vraiment un un probleme de flexi)
dans les options de menu de soumission tu auras possibilité de faire des réglages pour les langues aussi
a mon avis un lien de soumission different par groupe

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
9 years 7 months ago #53451 by carabao
bonjour,

Merci pour ta réponse. je découvre l’attendue des possibilités de flexicontent .

Bon, je suis parvenus à afficher dans la formulaire de création la possibilité de changer l'accès d'un article.

Par contre, je ne parviens pas et je ne sais pas si c'est possible,

- lorsque l'utilisateur (qu'il soit de langue française ou néerlandaise) choisis la catégorie communication (réglage: langue française), que la langue de l'article créé soit automatiquement mis sur français.

Et même chose si, il choisit la catégorie communication-2 (réglage: langue néerlandaise), que la langue de l'article crée soit automatiquement mis sur Néerlandais.

Merci

More
9 years 7 months ago #53453 by micker
si dans le formulaire de soumission type flexi to peut forcer la langue ;)

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.563 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline