Joomla 2.5 site multilingue et menu "category" flexicontent

More
11 years 7 months ago #28869 by vanessathi
Bonjour,

Je me met sur Joomla 2.5.7, site multilingue anglais français. Le template est JA Purity ii, v2.5.2. Flexicontent com_flexicontent_v2.0_RC8_r1475.

J'ai suivi la procédure de multilingual-joomla-demo.cloudaccess.net...ons-multilangue.html
pour créer les menus et catégories.

Dans un menu "English categories", j'ai un lien de menu "references" en anglais, qui doit lister les contenus de la catégorie "references" en anglais.

Dans un menu "catégories en Français" j'ai un lien de menu "références" en français qui doit lister les contenus de la catégorie "références" en français.

Je voudrais, en front end, quand je suis sur ma page avec la liste des contenus de ma catégorie (après avoir cliqué sur le lien de menu "références") en français, pouvoir changer de langue , et voir la liste de mes contenus en anglais.

Quand je met comme type de lien pour ces liens de menus "Blog d'une catégorie" ou "Liste des articles d'une catégorie" (types de liens Joomla), tout va bien.

Quand je met comme type de lien "Category" de Flexicontent, ça ne marche plus :
Je suis sur ma page "Références" qui liste mes contenus en Français, je clique sur le drapeau anglais, et j'obtiens le message d'erreur suivant : "Associated menu for 108: 108,109
Joomla language switched associated menu items that did not point to current content: Doing FLEXI switch
*** Found translation of item 2 for language en.
Translating item is 1
"

Le menu a bien changé de langue, mais la liste des contenus est restée sur le français.
Tant qu'à faire, j'aimerais pouvoir faire la même chose sur les articles, qui sont dans les 2 langues

Merci :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #28874 by ggppdk
Did you change all menu items to be FLEXIcontent type or just one?

This message is displayed when debugging is on in FLEXIcontent Advanced Route system plugin


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #28888 by vanessathi
Thank you for answer :) ,

I have 2 menu items for each menu (english menu and french menu):
English menu :"home" and "references".
"references" is flexicontent cotegory
"home" is joomla item
French Menu : "accueil" and "références"
"références" is flexicontent cotegory
"Acceuil" is joomla item

I just tryed to change "Acceuil" and "home" into flexicontent item, the problem still remains.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #28893 by ggppdk
I thought you had wrong behavior,

this is not an error message, it is debugging information

please goto FLEXIcontent Advanced Route plugin and turn off debugging information


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #28895 by vanessathi
Great :) works fine, now
Thank you

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.759 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline