Hello ggppdk (it's your name ?
) sorry if not !
English
I sincerely believe that there are certainly many database administrators and developers (Windows or Linux) who would like to have development tools that allow access to specific databases, remotely, in different languages, and avoiding the installation of a heavy client software.
For now, CCKs are too connected to Jommla's internal architecture and do not open up enough to other database organizations and this is unfortunately what has been missing for many years, even at home "Seblod" which, despite its great power (and complexity), does not offer these possibilities.
Having requests from developers to propose other functionalities makes sense ... but also offer openings allows to open the functionalities of a software and give new ideas ...
For me, my requests are not new and I imagine the very large number of developers and base administrators who might be interested if these features appeared.
So I will stay with the 2 extensions "ARI Smart Content" and "ChronoForm and Chronoconnectivity" while waiting for simplification proposals from FLEXIcontent (it's a shame ...).
Good luck and good luck if you decide to take my request into account.
Jean-Marie
Français
Je crois sincèrement qu'il y a certainement beaucoup d'administrateurs de bases de données et de développeurs (Windows ou Linux) qui aimeraient avoir un outil de développement permettant un accès à des bases de données spécifiques, à distance, en différents langages, et évitant l'installation d'un logiciel client lourd.
Pour l'instant, les CCK sont à mon sens trop connectés à l'architecture interne de Jommla et ne s'ouvrent pas assez vers des organisation de base de données autres et c'est malheureusement ce qui manque depuis de nombreuses années, même chez "Seblod" qui, malgré sa grande puissance (et complexité), n'offre pas ces possibilités.
Avoir des demandes de la part des développeurs pour proposer d'autres fonctionnalités c'est logique... mais proposer aussi des ouvertures permet d'ouvrir les fonctionnalités d'un logiciel et de donner de nouvelles idées...
Pour moi, mes demandes ne sont pas nouvelles et j'imagine le très grand nombre de développeurs et d'administrateurs de bases qui pourraient être intéressés si ces fonctionnalités apparaissaient.
Je vais donc pour l'instant rester avec les 2 extensions "ARI Smart Content" et "ChronoForm et Chronoconnectivity" en attendant des propositions de simplification de la part de FLEXIcontent (c'est dommage...).
Bonne chance et bon courage si vous décidez de prendre en compte ma demande.
Jean-Marie