Possible to put a master field on Textselect ?

More
6 years 4 months ago - 6 years 4 months ago #74352 by digitaurore
Hello,
After several hours of research, i allow myself to post on your forum.
I'm a beginner in joomla & flexicontent, and for my front-end form, i need something in particular :

I'd like that my field TEXTSELECT can be a child field. It will allow me to sort entered choices with my previous field, and to not let me with more than 100 options.
Or to the opposite, allow the child field SELECT MULTIPLE to enter new values from the front-end, and would be saved for the next form.

An exemple to understand my request :
Master field : Years (1900-1930 | 1931-1960 ...)
 Child/Master field : Author
   Child field : Books
My goal is to put some books, but i really need that people that fill the form can enter their books with the master field Author, and then, i'll need this book to stay in the future choice for the next form when we select the previous author.

Thanks you in advance for your answer !
Aurore

Bonjour !
Après pas mal d'heures de recherches pour contourner mon "problème", je me permet de poster sur votre forum.
Je suis débutante dans joomla & flexicontent, et pour mon formulaire de soumission d'article flexi, j'ai besoin d'un paramètre en particulier :

J'aimerais que mon field TEXTSELECT ai la possibilité d'être un child field, pour pouvoir trier via le field précédent les choix rentrés et ne pas avoir plus de 100 options.

Ou à l'inverse, est-il possible d'avoir un field SELECT MULTIPLE (qui est aussi child field) où l'on peut rentrer de nouvelles valeurs depuis le front-end et qui s'enregistrera pour le prochain formulaire avec bien sur le master field correspondant ?

Un exemple s'il peut aider à comprendre :
Master field : Année (1900-1930 | 1931-1960 ...)
 Child/Master field : Auteur
   Child field : Livres 
Mon but est de mettre quelques livres, mais je souhaite surtout que ceux qui remplissent le formulaire mettent leur livre en rapport avec l'auteur, et que ce livre reste pour la prochaine personne qui remplit le formulaire.

Merci d'avance pour votre réponse !
Aurore
Last edit: 6 years 4 months ago by digitaurore.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 4 months ago #74356 by micker
select multiple oui
regarde la popup c'est expliqué

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
6 years 4 months ago - 6 years 4 months ago #74388 by digitaurore
Avec cette option ?
Attachments:
Last edit: 6 years 4 months ago by digitaurore.

More
6 years 4 months ago #74390 by micker
hello juste en dessous tu as l'option champs maitre (tu mets le champs qui va guider celui-ci)
exemple
1 champ pays
1 champ ville => tu mets comme champs maitre pays dans ville cela va lié les deux champs

Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?

More
6 years 4 months ago #74393 by digitaurore
Merci pour votre réponse !
J'ai bien compris ce principe, je cherche à ajouter des valeurs de ce select multiple sur le front-end, donc sans le value::label::img::mastervalue%%,.
Donc le même principe que le text select, mais avec le champs maître.
Car si je met seulement un text select, je vais avoir beaucoup de valeur, j'aimerais qu'elle soit relié au champs maître pour qu'elles se classent et qu'elles apparaissent que quand je sélectionne le champ maître en question. Mais avec le select multiple, je n'ai vu qu'on pouvait rentrer que les valeurs en back pour le moment !

More
6 years 4 months ago #74395 by micker
hello se sera toujour le cas ... le texte select n'est pas cascadable ... car les données ne sont pas prévisible ...

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 1.160 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline