catégorie prédéfinie pour un nouveau contenu?

More
12 years 2 months ago #28749 by walkyripa
Décidément, j'ai l'impression de poser des questions idiotes, mais je n'ai pas trouvé :

Comment peut-on faire en sorte que lors de la création d'un nouveau contenu, celui-ci soit automatiquement affecté à une (ou plusieurs) catégories?

Je m'explique : si je crée un contenu de type 'actualités' par exemple, il prend alors les caractéristiques du type 'actualités'. Ce type 'actualités' est lié à un template 'actualités'. du coup, mon contenu a le bon template.
Pourquoi n'est-ce pas possible de faire de même pour associer une catégorie à un contenu? (je crée un nouveau contenu, associé à un type, et dans le type : une catégorie est associée par défaut)?

Qu'est-ce que j'ai pas compris?

merci!!!

Merci à la communauté!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #28759 by micker
en backend ce n'ai pas implémenté pour des raison de flexibilité
en front avec un lien de soumission de contenu tu peus faire ca en quelques click
a+

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
12 years 2 months ago #28763 by walkyripa
merci pour la réponse, c'est ce que je pensais (/craignais). Je comprends pourquoi c'est fait. J'ai des admins qui ont besoins d'ajouter des articles... je vais peut être es faire passer par le front du coup!

Merci à la communauté!

More
12 years 2 months ago #28773 by ggppdk
You can do this via the frontend item form:
-- you can force new content submissions to have specific categories (also select your Content Type in the parameters)

but currently there is no option to also allow selecting extra categories,

do you need to select extra categories?

-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

More
12 years 2 months ago #28777 by walkyripa
Thanks for your answer, nevertheless, i don't understand. You wrote : "specific categories", and just after "extra categories". what is the difference?

Merci à la communauté!

More
12 years 2 months ago #28779 by ggppdk
FLEXIcontent supports multiple categories per item,

-- so you have joomla article category, called "main category"
-- and secondary categories

via the FLEXIcontent Content Submit menu item you can define a fixed set of categories for the new item, but this will not allow user to add more categories, that is what i meant

-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.426 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline