Perte de fichier CSS dans IE8 & IE9 selon les catégories

More
13 years 4 months ago #16833 by rottenberg
Bonjour,

j'utilise le template Comaxium de Shape5.com. Ce template permet entre autre de définir si l'on travaille en largeur fixe ou fluide.
J'ai choisi la largeur fixe. Sous FF et sous Chrome pas de problème.

Sous IE8 et IE9, en fonction de la catégorie choisie, je passe automatiquement en largeur fluide, ce qui rend la page inexploitable.

Après recherche, le problème semble lié aux catégorie de rattachement de l'article.

Il me semble qu'en fait il s'agit d'un fichier CSS qui est inaccessible sour IE8 et IE9. Je pense à cela car les textes ne sont plus formatés.

Quelqu'un a-t-il une idée où rechercher.

J'ai un autre problème avec ces catégories concernant les boutons d'impression, de gestion de PDF et de recommandation. Ce problème existe pour tous les browsers testés (IE8 IE9 Chrome et FF 5).

Je fais un autre post pour donner plus de détails sur ce problème. Je pense toutefois que les 2 problèmes sont liés.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #16838 by ggppdk
Hello,

Help on a CSS problem?

please provide links ... i will take a quick look and maybe i can help you.

Regards


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #16851 by micker
tes sur que c'est un soucis flecxicontent ?
utilise firebug pour trouver ton soucis
montre nous un exemple avec un site de test

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #16879 by ggppdk
This should be caused by some field in your template OR you have a custom template, and you have done something wrong in your custom template.

Try this:

1. Remove all fields from your template, and add them one by one, reloading the page every time.
2. Eventually you will spot the one, that causes problem to your page.
3. Then examine what you are doing in this field, what plugins you are running etc

Finally you can try adding your fields to the default template

Regards


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.682 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline